Advent

Posem-nos a caminar per acollir a qui esperm...Jesús!

Hi ha temps i moments de l’any especialment privilegiats per a la vida familiar. Tot l’ambient parla de la familia i és com si s’oblidessin molts dels problemes. És com si notéssim que algú important ve uns dies a casa. És curios, però tots estem més temps a casa.

Oi que el Nadal té aquest aspecte? Els cristians sabem que Jesús vé.

Cóm vivim el Nadal en familia? Qué és més important per a nosaltres?

Celebrem moltes festes que ens les organitzen des de fora: molt ambient pels carrers, molta llum, música, gresca, regals, vacances…Hem de dir també, que les festes ens costen molts diners. També és quan es veuen més que mai les diferencies i com pateixen més els pobres.

Què sabem nosaltres de Jesús? Què en saben d’Ell els nostres fills? Què els hem explicat des de que van néixer? Té relació amb la vida que portem?

Jesús ha vingut perquè Déu Pare ho ha volgut així. Ho ha fet perquè ens estima. Per això ha demanat a una família que l’aculli. Ha trobat uns pares amb molta capacitat i generositat per a rebre’l. Són Maria i Josep, una parella jove.

La família de Nazaret és un bon punt de referència per a la nostra família perquè s’hi donen les qualitats necessàries per a ser una comunitat d’amor, una petita església domèstica en la qual sempre deixem que neixi Jesús.

Estem de festa perquè hi és, perquè el rebem amb alegria, perquè ens acompanyen Maria i Josep, perquè, com els pastors, i els mags, reconoeixem que només Ell ens salva.

Totes les festes poden ser una maravellosa catequesi quan admirem Jesús i el descobrim en els mes pobres, estiman-los.

Hem de viure cristianament el Nadal, posant especial atenció en Jesús i en la seva vinguda.

Quins son aquells elements de la nostra vida familiar en els quals podem descobrir aquesta celebració  cristiana del Nadal?

Ha de ser una expresió plàstica de les nostres creences, un element viu que afavoreixi la conversa, la reflexió i la pregària familiar.

Anem a trobar a Jesús, com molts anys abans del seu naixement, els homes i les dones esperem el Salvador. Podem recodar aquesta espera preparant-nos per celebrar aquest gran esdeveniment, fent el pessebre al llarg de aquestes quatre setmanes d’advent, fent-ho amb una il·lusió joiosa, perquè ens conduixeu a una celebració del Nadal en família i també comunitària.

La primera setmana d’advent podríem preparar la base del pessebre: un riu, uns marges, un petit hort…un cel amb moltes estrelles. Parlem del país de Jesús.

La segona setmana hi posarem els habitants: els pastors amb les ovelles, el pescador, la dona que renta, la que va a la font…Parlem de la gent que espera al salvador.

La tercera setmana posem Josep i Maria en un marge del camí. Fa dies que caminen. Maria està cansada. Tots estant contents perquè aviat naixerà Jesús. Parlem de l’anada de Nazaret a Betlem. (Podem llegir i comentar Lluc 2, 1-5)

La quarta setmana Josep i Maria ja són a la cova. Han preparat el bressol i esperen. El dia de Nadal, possem l’infant al bressol i l’àngel que dóna la bona nova als pastors. (Podem llegir i comentar Lluc 2, 6-14)

El día de Sant Esteve, acostem els pastors a veure l’infant. Al cel apareix uns estrella molt brillant, diferent de les altres. Allà al fons es veuen els mags. (Lleguim i comentem Lluc 2, 15-30)

El dia de l’Epifania, posem els mags a prop de Jesús per que puguin adorar-lo. (Podem llegir i comentar Mateu 2, 1-12)

Cada diumenge encendrem una espelma de la corona d’Advent, al començament de la nostra Eucaristia. També això ho podem fer a casa nostra: encendre una espelma de la nostra corona d’Advent i pregar tots junts en familia i així preparar-nos durant les quatre setmanes d’Advent.

Primer diumenge

Jesús, Comencem avui el camí cap el Nadal.

Volem celebrar amb molta alegria la teva vinguda entre nosltres.

Volem que la festa del teu naixement ens ensenyi a estimar-te més i a estimar de veritat a tothom.

Jesús, et demanem que sapiguem viure el Nadal que s’acosta tal i com tu vols que el visquem.

Segon Diumenge

Jesús, estem contents perquè s’acosta la festa de Nadal.

Estem contents perquè serà una festa bonica i hi haurà moltes coses que ens faran feliços.

Però et volem demanar, Jesús, que no oblidem que tu vas neixer pobre i que vols que nosaltres ens recordem que hi ha molta gent que també es pobra.

Jesús, ensenya’ns a recordar-nos dels qui passen necessitat, i ensenya’ns a no pensar només en nosaltres mateixos.

Tercer Diumenge

La festa de Nadal cada cop és més prop.

Ara, quan encenem aquests tres ciris et volem demanar, Jesús, que sapiguem estimar i donar felicitat a tots els qui som a casa, a la nostra parròquia, als nostres veïns, i a tota la gent que coneixem.

Ensenyan’s a estimar i donar felicitat tal com tu feies.

Quart Diumenge

Nadal ja es aquí!

Jesús, avui sentim la mateixa alegria que va sentir Maria, la teva mare, quan ja li faltaven molts pocs dies perquè nasquessis.

Jesús, ara que estàs a punt de venir entre nosaltres, et demanem que el teu naixement ajudi a fer que hi hagi pau als païssos on hi ha guerra, i esperança on hi ha tristesa i dolor.

I fes-nos celebrar amb tot el cor la teva festa.